محمد پیام آور رحمت

اسلام دینی است که برای جهانیان پیام رحمت دارد ...

محمد پیام آور رحمت

اسلام دینی است که برای جهانیان پیام رحمت دارد ...

محمد پیام آور رحمت

گاها مطالبی به ذهنم خطور می نمود که میل داشتم آنها را در اختیار عموم بگذارم ...
سید محمدسجاد مرتضوی

بایگانی

آخرین نظرات

نویسندگان

اطلاعات کلی از مسلمانان

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۲۰ ب.ظ

مسلمان ها اعتقاد دارند که پیامبرانی که از جانب خدا برای هدایت بشر آمده اند 134000 نفر اند که آخرین آنها محمد(ص) است و عیسی(ع) و موسی(ع) نیز جزو همان 134000 نفر هستند.

امروزه پیروان آئین محمد(ص) را مسلمان - پیروان آئین عیسی(ع) را مسیحی یا نصرانی - پیروان آئین موسی(ع) را یهودی مینامند.

مسلمان ها پیامبری تمامی 134000 پیامبر را قبول دارند (همچنین پیامبری عیسی(ع) و موسی(ع) ) و دین موسی(ع) را تکمیل شده دین های قبلی آن - دین عیسی(ع) را تکمیل شده دین موسی (ع) - و دین محمد(ص) را تکمیل شده دین عیسی(ع) میدانند.

امروزه 1 میلیارد مسلمان در سراسر جهان زندگی میکنند که همگی پیامبرشان محمد(ص) و کتاب مقدسشان قرآن و قبله شان(محلی که رو به آن نماز میخوانند) خانه کعبه واقع در شهر مکه (در عربستان سعودی) است.

بیت المقدس واقع در اورشلیم در ابتدای ظهور اسلام قبله گاه مسلمانان بود ولی پس از دستوری از جانب خداوند که در قرآن هم آمده است محمد(ص) موظف شد قبله مسلمین را سمت کعبه تغییر دهد.

از این روی بیت المقدس همانطور که برای یهود و مسیحی مقدس است برای مسلمانان هم مقدس است.

شیث وصی آدم(ع) یوشع بن نون و هارون وصی و جانشینان موسی(ع) و شمعون وصی عیسی(ع) هستند و محمد(ص) که پیامبر اسلام و دینی که تکمیل شده تمامی دین های قبلی است می باشد نیز برای خویش جانشین و وصی تعیین کرد و او علی بن ابی طالب بود.

علی بن ابی طالب کسی بود که دوران کودکی-نوجوانی-جوانی خویش را در زمان حیات محمد(ص) و در کنار محمد  گذراند و آشنایی فراوانی با دستورات اسلامی و قرآن داشت و علوم فراوانی را از محمد(ص) آموخت.

در احادیث و گفته هایی که محمد(ص) نقل میکنند او جانشینان پس از خودش را چنین بر شمرده: علی بن ابی طالب-حسن بن علی-حسین بن علی-علی بن حسین(سجاد)-محمد بن علی(باقر)-جعفر بن محمد(صادق)-موسی بن جعفر(کاظم)-علی بن موسی(رضا)-محمد بن علی(تقی یا جواد)-علی بن محمد(نقی یا هادی)-حسن بن علی(زکی یا عسکری)-حجت بن حسن(مهدی)

(ص) یعنی: صلی الله علیه و آله. یعنی: درود خدا بر او و خاندانش(جانشین هایش) باد

(ع) یعنی: علیه السلام. یعنی: سلام بر او باد

۹۲/۱۰/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدمحمدسجاد مرتضوی

نظرات  (۲)

سلام
خاطره طلبگی شما در وبلاگ طلبگی و راه بندگی ثبت شد.موفق باشید.

۱۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۴ مظهر زیبایی
سلام وب خوبی دارین خوشحال میشم به منم سر بزنین...[گل]

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی